gratis besöksräknare

Babydags………..

är det inte för mig, men för mina nyfunna vänner och grannar, Anna och Lars. De skall få en liten pojke om ca 5-6 veckor om han sköter sig och kommer på utsatt datum :-). Jag och Jessica skulle leta fram en massa babykläder, babysitter och annat till dem som kan vara bra att ha, men allt låg nerpackat i Jonnas källare. Så vi styrde kosan dit igår och höll på att dööö när vi såg oredan i källaren. Från kl tre på eftermiddagen till ca halvnio på kvällen, stod vi och bar ut precis allting i ett fullproppat förråd, och ställde allt i källargången. Sedan var det dags att sortera allt dessutom. Vi öppnade varenda påse eller flyttkartong på jakt efter babysaker. När vi samlat allt i en enda kartong så skulle ju sakerna på plats i källaren igen. Fy fejn säger jag bara. Vi slet som djur och packade tunga kartonger på höjden, smackade ihop sänggavlar, baxade upp en stor tung soffa till stående läge, för att allt skulle få bättre plats. Så nu Jonna…. nu har du fått en städad och om-organiserad källare där du faktiskt kan hitta allt på en gång.


Sedan drog jag, Jessie, Jonna och Totte sakerna vi hittat hem till Anna, och där bjöds det på kaffe med god chokladkaka med kokos på. Det satt verkligen inte dåligt, efter alla timmar i källaren.
*Yummi*

Idag är jag rätt osams med min kropp efter källaräventyret. Fick rejält ont.


Jag somnade om i morse när barnen hade gått till skolan, efter en väldigt orolig natt med värk, och vaknade upp av att telefonen ringde hysteriskt, och fick veta att min yngsta dotter Jennifer var på vårdcentralen, med min vän Pia. Skräckkänslan infann sig, men jag lugnade ner mig när jag fick veta att det bara var en stukning i foten. Tusen tack till fröken Maria för att du bar Jennifer till vårdcentralen, och till Pia för att du följde med och väntade, och tusen tack till dig Jessie för att du sprang från din skola som ligger bredvid, och satt med henne där. Vad tråkigt att du fick frånvaro i skolan, när du gjorde en sådan god gärning. :-(
Jennifer skulle börjat med sin tennis idag efter jullovet, men det får vänta till nästa vecka istället.


Min fina Jennifer, 10 år (Feffe)


Idag ska jag hämta min underbara dotterson Jesse från dagis, och han ska sova över hos oss, för Jonna ska jobba både kvällen och natten. Han är min lilla goooos-nooos! :-)

Jennifer och världens sötaste lilla kille, Jesse. *love*



Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken skönhet man hittar här då ;)

2009-01-15 @ 17:18:33
Postat av: Anonym

vad sööt jennifer är!

2009-01-17 @ 14:28:12
URL: http://corneliiiia.blogg.se/
Postat av: jessica

ja ursh så jobbigt det var... så vi får ju hoppas att jonna vart glad och är tacksam.. vilket hon är NOT

2009-01-17 @ 16:38:45
URL: http://gearystyle.blogg.se/
Postat av: linnea

Sv: Ja jag älskar odd molly! Men jag har dock bara 5 plagg därifrån.

Haha, ja men det är bara för att min farmor säljer odd-molly kläder i sin butik.

2009-01-18 @ 11:52:20
URL: http://halldin.blogg.se/
Postat av: Corneliia,

nej jag går i raoul wallenbergsskolan. <3

2009-01-18 @ 14:43:15
URL: http://corneliiiia.blogg.se/
Postat av: Camilla Bergvind Björk

Åh vad söta dem är!

2009-10-02 @ 23:42:39
URL: http://cbergvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0